Udbetaling af borgerbudgettets midler

Sådan bliver midlerne udbetalt

I kan først få udbetalt borgerbudgetmidler, når de penge, I har fået tildelt, er brugt.

Når I skal have pengene udbetalt, skal der oprettes en elektronisk faktura på www.virk.dk. Her skal I bruge EAN nr. 5798006900732 og oplyse at det drejer sig om Borgerbudget 2018. Ydermere skal I tilføje, hvor I kommer fra og hvilket projekt, det drejer sig om.

Eksempel: Borgerbudget 2017, Bøgebjerg (multibane)

Sådan opretter du en elektronisk faktura

Når du skal opkræve et beløb fra et CVR-nr. eller CPR-nr., foregår det på www.virk.dk. Herunder kan du se, hvordan du opretter en elektronisk faktura.

  1. Gå ind på virk.dk
  2. Vælg "indberet"
  3. Vælg "Fakturablanketten"
  4. Vælg "Start"
  5. Indtast modtagerens EAN-nr.
  6. Vælg "Opret faktura" eller "Kreditnota"
  7. Udfyld felterne markeret med en stjerne (*)
  8. Hvis du kender kommunens kontostreng (bogføringskontonummer), skal du udfylde dette.
  9. Udfyld fakturanummer med faktura/bon-nr. på det beløb, du opkræver. Hvis du bruger CPR-nr. skal du indtaste beløbet inkl. moms, men sæt IKKE hak i momsrubrikken. Du skal have det fulde beløb refunderet, men du kan ikke afregne moms.
  10. Vedhæft bilag.
  11. Godkend og send faktura eller kreditnota.
  12. Gem/udskriv faktura eller kreditnota.
  13. Du modtager herefter kvittering pr. mail. Opgaven er fuldført.