Udlejning af Grønnegade 71-73 og 72, 5600 Faaborg – tidligere Faaborg Vandrehjem.

Faaborg-Midtfyn Kommune udlejer ejendommen Grønnegade 71-73 og 72, 5600 Faaborg til overnatningsformål/ferieformål.

Fakta om beliggenheden

Ejendommen ligger centralt i Faaborg - tæt på gågade, kulinariske oplevelser, Faaborg Museum, der blandt andet byder på de bedste værker af Fynbo-malerne, og ikke mindst Forum Faaborg med et væld af muligheder for sport og motion.

Købstaden Faaborg udgør porten til Det Sydfynske Øhav og besøges hvert år af mange turister, som tager på øhop til de tre ø-perler Avernakø, Lyø og Bjørnø, eller nyder den stemningsfulde købstad med gamle købmandsgårde i bindingsværk og stokrose-idyl. Flere tager også på cykel- eller vandretur i den enestående natur i Svanninge Bakker og Bjerge, som omkranser byen.

Den sydfynske købstad kan desuden bryste sig af at danne et unikt udgangspunkt for vandsport langs kysten, vandreture langs den 220 kilometer lange Øhavssti, mountainbiketure eller hesteridning på Riderute Sydfyn.

Fakta om ejendommen

Ejendommen indeholder:

• 21 værelser
  • Fælles toiletter og baderum
  • Produktionskøkken med tilknyttet anretter-rum og spisesal
  • En mindre lejlighed

Ejendommen var for nogle år siden igennem en omfattende renovering og fremstår i dag moderne og klar til at tiltrække endnu flere turister.

Årlig husleje husleje udgør 195.800 kr. Huslejen tillægges ikke moms. Hertil kommer forbrug af el, vand, spildevand og varme mv.

Ejendommen kan lejes i første omgang for 2 år.

Yderligere information

For nærmere information og aftale om fremvisning, er du velkommen til at kontakte Faaborg-Midtfyn Kommune, Politik og Strategi, Tinghøj Allé 2, 5750 Ringe, Tina B. Jungfeldt, tjung@fmk.dk eller telefon 72 53 10 74.

Her kan du se kortet og plantegningen over ejendommen

Politik og Strategi

Tinghøj Allé 2